Bäverjakt vid strömmen

 
När jag slutade jobbet idag hade jag gott om tid innan jag hade tid hos min fysioterapeut på Rehab öst, så jag bestämde mig för att ta en promenad runt Motala ström för att se om jag kunde se bävern som tydligen håller till intill fiskestugan vid Stömsparken.
 
 
Inte en bäver så långt ögat kunde nå, men desto fler sociala gräsänder som trodde att jag kom med mat när jag snokade runt kring vattnet.
 
 
 
 
 
 
Grått och mulet idag så det var inget direkt skönt promenadväder, men har jag bestämt mig för att röra mer på mig så har jag!
 
 
Väl framme på Rehab öst upptäckte jag för första gången jag varit där att det hänger en stor discokula i taket till entrén.
 
 
Idag var det fjärde gången jag träffade fysioterapeuten och innan besöket var slut beslutade jag mig för att fortsätta med rehabiliteringen på egen hand och återkomma om jag får mer besvär eller kör fast i övningarna jag har fått. Känner mig mycket besviken över dessa besök och hade en mycket större förhoppning om vad besöken där skulle leda till. Jag ska ta upp detta med min läkare på vårdcentralen när jag träffar henne och sedan söker jag nog hjälp med ett träningsprogram för mina leder hos någon annan. Alla är vi nya i början, men att betala 200 kr för första besöket och få i uppgift att öva på tåhävningar, 200 kr för andra besöket och få utökat med att göra en höftövning som består av att föra benet utåt åt sidan, 200 kr för att ligga på en brits och visa att man klarar av att göra bäckenbottenövningar (knipövningar med rumplyft) och så idag 200 kr för att få två övningar med gummiband... Blev erbjuden en ny tid för att komma och visa att jag kommer ihåg hur man gör övningarna eller annars en telefontid - tackade nej till detta.
 
Hoppas ni alla har haft en fin dag! Kram 💖
 
petra

Förstår du tackade nej ,herregud de ska ta bet för allt,superfina bilder kramar

Svar: Hade hon varit lite mer erfaren så hade hon kunnat gett mig samtliga övningar redan vid första tillfället, men istället har hon valt att träffa mig mellan 15-30 min varje gång istället för de 45 min hon bokar in... Man kan ju undra vad hon använder resten av tiden till och om hon gör så med alla sina patienter... Tack!!! Kramar fina du 💖💖💖
Heléna

Ullie

nej är man sjuk är man fattig o så tror de man ska betala en massa för att gå till sjukgymn dokt mm

som alktid man man va frisk för att orka allt
tisdagen har vari sådär men snart läggdax =) kram vännen fin

Svar: Jag betalar gladeligen för de besök inom vården som ger mig något, men dessa besök känns som att jag har kastat pengarna i sjön tyvärr.. Hoppas du får en bättre dag imorgon fina du! Kramar vännen min 💖💖💖
Heléna

Netti Starby

Vad härligt att du tog en promenad trots det tråkiga vädret. Förstår att du tackade nej till nästa besök för det lät inte alls roligt. Fortsätt att ta hand om dig och hoppas att du hittar en bättre terapeut. <3 Kramis

Svar: Promenaden var skön för kroppen även om jag hade önskat lite sol också 😊 Jag ska rådfråga min läkare om hur jag ska tänka med fysioterapeut och vad det är som läkaren vill att jag ska ha för typ av träningsprogram för att förebygga mina ledbesvär. Kramar fina Netti 💖💖💖
Heléna

annelie

va fin din blogg har blivit vännen kram <3

Svar: Tusen tack vännen! Kram 💖💖💖
Heléna

Anonym

Så ttåkigt att du inte är nöjd och dessa öbningar kan manngöra själv utan behöva betala dyrt. Jag hade stått på mig och tagit en annan psykoterapeut som ger mer. En tur i parken är bättre att inte göra någonting alls. Ha en bra dag vännen 😍
Biggeros

Svar: Jag känner att det hade varit bättre om jag hade fått träffat någon med mer erfarenhet, men ska nog försöka igen med någon annan efter mitt läkarbesök nästa vecka. Jag har inte varit hos en psykoterapeut utan en fysioterapeut för att få hjälp med min ledvärk 😊 Tack vännen och detsamma! Kramar 😍💖💖
Heléna

Jessica Högberg

Duktiga du som tar promenaden trotts trist väder, just nu skulle vi aldrig komma ut annars;)
Tråkigt med träningen, hoppas du hittar någon annan <3

Svar: Tack! Ja, precis - det är ju inte så att man kan njuta av strålande solsken var och varannan dag 😁 Jag ska stå på mig och se till så jag får träffa någon mer rutinerad fysioterapeut så jag kan få ett träningsprogram som är anpassat efter mina behov. Kramar 💖
Heléna

Anita

Häftigt med bävrar! :D

Svar: Visst är det! Min kollega berättade att hon har sett den flera gånger, men jag lyckades inte hitta den tyvärr 😞 Får försöka igen imorgon när jag är i närheten - skam den som ger sig 😂 Kram 💖
Heléna

Linda

Inge roligt att betala en massa pengar för något som inte gynnar sig själv.

Massa stora kramar till finaste vännen! <3 <3 <3

Svar: Nej, knappast!
Massor av stora kramar tillbaka till dig finaste vännen 💖💖💖
Heléna

Jasmine

Tråkigt att besöken inte gett det du hade hoppats på. Jag kan förstå att du hade förväntat dig mer... Önskar dig lycka till med övningarna på egen hand. Heja, hej!

Svar: Tack så mycket för din kommentar om minnen i en glasburk.

Kram

Svar: Tack - jag klarar nog av det själv, men hade hoppats på fler övningar och mer vägledning i träningen. 😊
Kram 💖💖💖
Heléna