Vecka 1 2020

 
Årets första dag började med TP Globetrotter som jag spelade med Calle hemma hos honom. Riktigt roligt, så det kommer blir fler gånger med den varianten!
 
 
 
Den 4/1 fyllde min dotter Malin 25 år. Lite har hon allt vuxit mellan bilderna.
 
 
Vi firade Malin hemma hos henne och hennes pojkvän Carl i Solna.
 
 
 
 
 
 
Det var jag, Calle, mina söner Mikael och Mattias, mitt ex Patric, Malins farbror Peter och hans dotter Etna som firade hemma hos Malin och Carl. Min son Johan kunde inte komma och Peters fru Asu hade också fått förhinder. Malins farmor och farfar skickade med presenter då de börjar bli gamla och tycker att det blir för långt att åka.
 
 
 
Jag har inte gett några nyårslöften utan har istället skrivit upp saker som jag hoppas att jag ska få möjlighet att kunna förändra, uppleva och dylikt istället under 2020. En av dessa saker är att jag vill få tillbaka min ork till långa promenader och har en förhoppning om att klara av att gå 10000 steg om dagen i snitt till en början och sedan gradvis försöka komma upp i de 14000 jag höll tidigare.
 
Den här veckan (räknar bara från och med den 1/1) har jag gått 53016 steg vilket innebär ett snitt på 10603 steg per dag. Flest steg per dag blev det den 2/1 då jag gick 16438 steg och sämst resultat blev det den 4/1 då det bara blev 4701 steg (satt i bil till och från Stockholm halva dagen).
 
Känner mig supernöjd och taggad att fortsätta att tänka på att inte sitta still så mycket utan röra på mig mer i vardagen.
 
 
 
Vecka 1 avslutades igår med jordgubbstårta på kvällen hemma hos Calle
 
Idag känns det lite lyxigt att få vara ledig en måndag, men imorgon rullar vardagen på med arbete igen.
 
Kram på er och ha en riktigt fin kväll! 💖
 
 
Emma Engström

Blir verkligen så glad av att läsa och se detta, och jag hoppas verkligen Malin är nöjd över sin dag! :D <3

Svar: Tack finaste Emma! Malin hade en jättebra födelsedag (har frågat henne givetvis) med både uppvaktning från hennes pojkvän, släkten och så vännerna på kvällen :) Kramar <3
Heléna

Linda

Vilken härlig vecka du verkar ha haft det.. Du har varit duktig, hoppas att du lyckas med att få tillbaka din ork att gå långa promenader. Heja dig finaste Heléna! <3<3<3

Massor av stora kramar till dig finaste vännen! <3<3<3

Svar: Tusen tack finaste Linda! Jag har verkligen haft en bra start på det här året på många plan - bara hoppas på att det håller i sig nu :D
Massor av stora kramar tillbaka finaste vännen <3 <3 <3
Heléna

Jasmine

Vilken fin vecka! Ni ser ut att ha haft ett trevligt firande av dottern.
Fortsatt lycka till med stegen - heja dig!

Svar: Tack så mycket för din härliga kommentar om min bullet journal. Kul att du inspireras. Fler inlägg kommer!

Kram

Svar: Ja, veckan har varit bra och firandet var riktigt trevligt <3
Tack!!! Kämpar på med stegen :D

Kram <3
Heléna

Ullie

ja tiden har gått så himla fort på ledigheten hoppas du hunnit vila dej o är bättre från alla krämpor

va söt hon e lika mamma o grattis till henne igen

fin tisdag vännen stor kram

Svar: Tack vännen - jag njuter och kopplar av när jag är ledig så jag känner mig redo för nya tag nu 💖Tusen tack fina du!!! 💖
Hoppas du också får en riktigt fin tisdag vännen! Stor kram 💖💖💖
Heléna

Jossus Travelpics

TP Globetrotter lät som ett spel helt i min smak. Jättebra jobbat med stegen, det ska du vara stolt över.

Svar: Riktigt roligt med kluriga frågor och spännande fakta från olika länder i världen - rekommenderas 😀Tusen tack! Ska fortsätta kämpa med stegen så jag kommer igång med kroppen igen! Kram 💖
Heléna

Annie - Stora Små Äventyr

Mysigt med spel och födelsedagsfirande :)
Jag har inte heller några nyårslöften men lite tankar på hur jag vill ha det i vardagen, typ som att fokusera mer på här och nu och inte på alla "det här borde man göra". :)

Svar: Helt klart bra saker att fokusera på 😊Ja, jättemysigt med födelsedagsfirandet av Malin och så lite spel på det.
Kram 💖
Heléna

Jasmine

Svar: Tack, kul att du gillar mina bilder från Yosemite National Park, Kalifornien.
Kram

Svar: De var jättefina!Kram 💖
Heléna

Anita

Lycka till med jobbet idag :D Nya tag!

Svar: Tack fina du!!! Hoppas du får en fin tisdag! Kramar 💖💖💖
Heléna

Beatrice Jakobsson

Vilket mysigt firande ni hade!! såg ut som goda tårtor och riktigt bra sällskap! <3 KRAM!

Svar: Vi hade supermysigt hos Malin 💖 Båda tårtorna slank ner utan problem och då är jag rätt kräsen när det gäller tårtor 😁 KRAM fina du 💖💖💖
Heléna

Emelie Andersson

Så gott med tårta och vad mysigt med lite kalas :) så fin hon är!
Ta hand om dig! Kram ❤️

Svar: Vi hade supermysigt och tårtorna var supergoda 😍 Tack - hon är min lilla sötnos även att hon blivit 25 år nu 🥰 Tack fina du! Kram 💖💖💖
Heléna

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Vilken härlig vecka. Själv har jag halkat efter med stegen rejält. Får se om jag kommer igång med dem nu när jobbet börjar igen, men det tror jag nog :). Firandet ser härligt ut :)

Svar: Vi hade jättemysigt när vi firade Malin.
Du kommer säkert igång med stegen du också när jobbet kommer igång 😊

Kram💖💖💖
Heléna

petra

Grattis till din 25 årige dotter , hon e ju såå fin,kramar

Svar: Tusen tack vännen!!! Ja, hon är min lilla skatt 😍 Kramar 💖💖💖
Heléna

Yasmine

Vilket mysigt firande, kul att så många kunde komma! Vilket bra mål, att orka gå långa promenader och gå 10000 steg! Jag tror du kommer lyckas galant med det! Kram på dig <3

Svar: Vi hade jättemysigt och Malin var glad att vi var så många som kunde komma samtidigt och fira henne.Jag känner mig supernöjd så här lång med mitt promenadmål - känns lagom med 10000 och de dagar det blir mer känns som en härlig bonus 😊 Kram tillbaka fina du 💖💖💖
Heléna