Några snabba som ni kanske inte visste om mig 😁

 
Jag har haft körkort sedan jag var 18 år och så här såg jag ut på mitt första körkort. Har sparat det som ett roligt minne. Jag missade första uppkörningen efter att jag hade ifrågasatt trafikinspektörens kunskaper om trafikregler inne i centrala Norrköping... Vi var inte överens om i vilken fil jag skulle ligga i efter ett rödljus... Det visade sig att det var jag som hade rätt (fick veta det efteråt av min ordinarie körskolelärare), men jag kuggade iallafall och ett överklagande skulle ta längre tid än att invänta en ny tid för uppkörning.
 
Tjejen som körde upp samtidigt som mig och skulle köra efter att jag hade bråkat med trafikinspektören blev så nervös att hon backade in med bilen i en husvägg! Hon kuggade också med andra ord. Otroligt, men sant så fick vi köra upp samtidigt nästa gång också och jag var verkligenhugget då så jag sa till tjejen att vi skulle gå in i blomsterbutiken som låg i samma byggnad som uppkörningarna gjordes från förr så sagt och gjort så gick vi in dit och köpte ett varsitt grattis till körkortet kort som vi fyllde i och gav varandra.
 
Det första jag gjorde när jag satte mig i bilen var att lägga upp grattiskortet vid vindrutan och den uppkörningen klarade jag galant! Det var till och med samma trafikinspektör. Han tittadegrattiskorten och på mig och skrattade faktiskt. Han var gammal militär som var inlånad som trafikinspektör och jag tror han uppskattade att jag hade skinnnäsan
 
 
 
 
Jag har ett Instagram konto där jag delar med mig av lite mer än det som dyker upp i bloggen. Bland annat hamnar alla videos med katterna där. Älskar att fotografera och älskar smidigheten att hålla sig själv och andra uppdaterad genom bilder. Om ni vill följa mig heter jag helenahelna, men det syns ju på bilderna förstås...
 
 
När jag var gravid med mitt fjärde barn, gick jag över tiden rejält, men de vägrade att sätta igång mig pga att Mattias var stor så jag behövde egna värkar för att få ut honom. Jag gick upp 10 kg under tiden som jag gick över tiden med honom och hade så mycket vätska i kroppen att jag fick ha tofflor på mig för att få i fötterna i något. När det väl var dags för förlossning så gick det hur bra som helst och när Mattias tittade utskrattade barnmorskan åt kläderna som jag hade tagit med hemifrån till honom. De passade inte riktigt för när Mattias kom ut var har 57 cm lång och vägde 5700 gram!!!! Idag så är han inte större än andra ungdomar i hans ålder, men på BB så var han störst när han tittade ut. På bilden är han drygt 1 månad.
 
Nu önskar jag er alla en riktigt fin tisdag! Kram 💖
https://siliiins.blogg.se/

Åren går fort :)

Svar: Visst gör de - galet fort!! Kram 💖
Heléna

Sara Ekman

Nämen, vilken trafikinspektör!! Bra att du klarade det andra gången, även om det egentligen var rätt på första försöket :) Kram

Svar: Ja, han var rätt knäpp och inte ens här ifrån stan och ändå tjafsade han om vilken fil bilen skulle ligga i. Hade god lust att överklaga, men fick väl indirekt rekommendation av min körskolelärare att låta bli för min egen skull även om det var tråkigt för mig. Kram 💖
Heléna

Anonym

Härligt vad du delar med dig av dina strapatser=D Konstigt nog var min uppkörningskedare även en myndig man. Han var omtalad för att kugga elever. Jag bad om att få köra upp först och var ganska så tuff. Min bilkörslärare var ävennkändcför att glömma att gå igenom bilens säkerhet. Just innan själva uppkörningen kom han på att han skulle visa kort och gått bilens säkerhet. Jag komnihåg det mesta men missade en sak. Han fortsatte med att han kände igen att vår lärare brukade missa att informera.
Hursomhelst klarade jag uppkörningen och teorin. Det var med hjälp av min tuffa och säkra attityd. Inspektören i mina ögon var rättvis och bra. Dessvärre tyckte jag inte om min lärare til upplåsta mansgris. Han trodde att jag skulle kugga mig och sade det högt. Han fick iaf ingen tårta av mig. När vi övningskörde lyssnade han hela tiden på på sport radio. =(
Tack för att du delar din historia!!
Även din sons förlossning. Din son var en riktig bata baby=)
Vill önska dig en trevlig tisdag.
Kram ❤
Biggeros.blogg.se

Svar: Tack själv vännen för att du delade med dig 😍Ja, Mattias var rejäl när han kom ut 😆
Tack vännen! Jag hoppas du också har haft en trevlig tisdag!
Kram 💖
Heléna

Netti Starby

Vad roligt att du har sparat ditt första körkort och det var bra att du hade skinn på näsan. Oj vad jobbigt du hade det på slutet av graviditeten med alla besvär. Kul läsning och ha en fortsatt fin dag <3 Kramis

Svar: Jag har tydligen sparat en hel del har jag insett den senaste tiden när jag har gått igenom gamla kartonger 😆 Blev glad när jag hittade mitt gamla körkort 😊 Ja, det var jobbigt i slutet av graviditeten, men förlossningen gick hur bra som helst 🙏💖
Tack! Hoppas du får en fin fortsättning på kvällen! Kramar 💖
Heléna

Ulrika Webersköld

Bra du klarade dej ändå och va så söt på kortare
Hoppas det gick bra så du får rätt inlägg . Jobbigt med denna värk jämt
Fin kväll bästa du kram

Svar: Tack fina du!! 😊Ortopedteknikern scannade mina fötter så inläggen ska vara utformade efter hur mina fötter ser ut - hoppas verkligen att de ska hjälpa mig! 🙏 Är så trött på värken! Vissa dagar kan jag knappt stödja på foten när jag har suttit en stund, men tvingas bita ihop och utsätta mig för smärtan för att kunna gå. 😔
Tack bästa du och ha en riktigt fin kväll du också! Kram raring 💖
Heléna

Lisa

Vad roligt att du har kvar ditt körkort. Jag har tyvärr alltid varit en sån som inte spar saker utan måste rensa bort allting hela tiden. Synd för det är ju sånt där som är roligt att ha kvar :)
Oj vad stor Mattias var. Förstår inte hur du lyckades klämma ut honom utan större besvär haha :)
Frida vägde 4,2 tror jag och henne fick dom ta ut med sugklocka men det var ju första barnet också. :)
Härliga bilder. Det är jättekul att du delar dina bilder på bloggen så man får se dom för jag har inte instagram tyvärr ( just nu inte ens en mobil ).
Ha en fin fortsättning på tisdagen kram <3

Svar: Jag har också haft en förmåga att röja och kasta genom åren, men vissa saker har jag tack och lov inte rensat bort 😊Ja, han var en riktigt stor bebis 😆 Tack vare starka värkar så gick förlossningen jättebra och snabbt! Annat var det när dottern föddes för det tog en evighet innan hon kom ut och hon fastnade halvvägs så de fick klippa för att hon skulle komma ut. Hon var stor hon också - 5030 gram - men den förlossningen var jobbigare eftersom värkarna inte hjälpte till på samma sätt och jag åkte nog upp för tidigt, men man har ju ingen erfarenhet när det är första barnet...
Tack - så glad jag blir att du tycker det! 💖
Hoppas du får en riktigt fin fortsättning på kvällen! Kram 💖
Heléna

Carina

Hihi
Ja vi var ju två i bilen på den tiden. Jag klarade körningen.... Killen i bak kommer jag inte i håg.
Ja inspektör är inget lätt jobb. Har jobbat som det ( under utbildning) men fortsatte aldrig....
Ha en fin kväll!

Svar: Ja, man fick köra en i taget och det var alltid jobbigt för den som skulle köra sist. Härligt att du klarade det på första försöket! Tack! Hoppas du får en fin fortsättning på kvällen! Kram 💖
Heléna

Carolina

Vad roligt att läsa! Härlig historia med körkortet. Det kan jag verkligen tänka mig var ett minne :D
Trist att du behövde kugga första gången på grund av att han inte ville ge med sig, men skönt att du klarade det galant andra gången! :D

Svar: Jag ler varenda gång jag tänker på hur kaxig jag var när jag skulle göra om uppkörningen, men jag klarade den ju då 😆Kram 💖
Heléna

Kort

Så söt du är på körkortet ❤️ När jag körde upp 19 år så frågade trafikinspektören vad han skulle få om jag fick körkortet? En kram svarade jag... Framme vid bilskolan räckte han mig körkortet och började frågan efter en kram....Tack svarade jag och hoppade snabbt ur bilen..

Jag har min blogg som dagbok och så även alla bilder jag sätter in finns ju kvar där om typ huset skulle brinna upp... Samma för dig antar jag med instagram som en sorts dagbok och massor av bevarade bilder...

Så söt och STOR din lilla Mattias är ❤️

Svar: Tack snälla 💖 Hahahaha - han kände sig nog lurad på den kramen 😂Jag har nog både bloggen och Instagram som en form av bilddagbok och det är ju en back up om tekniken skulle krångla.
Han var verkligen stor när han föddes, men hans viktkurva planade ut rätt så snabbt så han blev lika stor som andra bebisar i hans ålder 💖 Kram 💖
Heléna

petra

Det enda jag ångrar i mitt liv är att jag inte tog körkortet men jag gav upp och får skylla mig själv där.
Bebisgos då så härliga lår han hade, tiden går så fort när man ser de små,kram

Svar: Jag kör inte bil längre pga min fot som värker när jag böjer den, men även pga koncentrationssvårigheter efter utmattningen. Får väl se hur det blir med bilkörningen vartefter. Har iallafall underhållit körningen lite då och då för att bibehålla kunskapen (fast den sitter i ryggmärgen precis som när man har lärt sig att cykla). Visst är det mysigt med små knubbiga bebislår 😍 Kram💖
Heléna

ajlimullersandvik.blogg.se

jag klarade första uppkörningen och blev så glad att jag grät, så när jag kom in på transportstyrelsen gråtandes fick jag tröstande kram av min körlärare och ömkliga blickar av de andra, så jag var tvungen att nästan skrika att JAG GRÅTER FÖR ATT JAG ÄR GLAD, JAG KLARADE DET!! XD

Min uppkörningslärare kallades KUGG-OLA! Av alla. Och sedan när jag kom dit var kugg-Ola sjuk och jag fick en inhyrd från Falun som hette Mats istället. Kanske är det skälet till att jag bara behövde göra det en gång XD

Svar: Hahahaha - tänk att så många utgår från att tårar måste bero på något negativt!!!😂 Härligt att du fixade körkortet på första försöket!!!💪😁💖 Kram bästa babe 💖
Heléna

Linda

Vad kul att läsa.. jag har begärt att följa dig på instagram - lindamari86 heter jag där. :D

Hoppas att du får en fin kväll finaste vännen! :D

Massor av stora kramar finaste du! <3 <3 <3

Svar: Så roligt att du tycker det! Tack - roligt att du ville följa mig där med och för att du accepterade min förfrågan också 😍💖
Tack - har haft en riktigt bra kväll! Hoppas du också har haft det finaste vännen!💖

Massor av stora kramar tillbaka finaste du! 💖💖💖
Heléna

Yasmine

Min bror var också en riktig storviktare när han tittade ut haha! Nu är han volleybollspelare (dvs lång för vanliga människor men en kort volleybollspelare haha)!
Så kul att få veta mer om dig! :D Kram

Svar: Tack! Så glad jag blir att du tycker det 💖 Så roligt att du berättade om din bror 😊 Kram 💖
Heléna

Pauline Hurtig

vad roligt att få se ditt första körkort :D

Svar: Tack! Så roligt att du tycker det 😊 Kram 💖
Heléna

Emma Engström

Såna här personliga inlägg tycker jag är så roliga att få läsa!! Fick mig verkligen ett litet skratt på punkt två om husväggen haha, hemskt att säga men sant :'D Men vilken tur att det gick bra för dig andra gången, och smart med kortet!! Så himla fina bilder du lagt upp på Instagarm, det är nästan som en dagbok att uppdatera där! Så kul, och klart kissarna ska vara med :D Så söta de är!! Kram fina du <3

Svar: Jag tyckte så himla synd om tjejen när hon backade rakt in i husväggen och det var dessutom precis när uppkörningen skulle avslutas. Hon skulle bara backa och snygga till parkeringen och då tappade hon kontrollen över bilen så den for in i väggen.Tack - ja jag använder Instagram som en fotodagbok typ 😁 Visst är de fina mina små kissar 😻😻 Kram tillbaka fina du 💖💖💖
Heléna

Emelie Andersson

Vad roligt att få läsa :) alltid kul med lite rolig fakta! <3

Svar: Tack! Så roligt att du tycker det 😊 Kram 💖
Heléna

Fotograf - FuckCancer - Tessie

Sv: Ja men det är så himla fint, att man kan ge någon annan det man själv inte behöver längre. :) Vad fint att han fyndade nått. Nästa gång gör säkert du det! :) Kram

Svar: Ja, det är verkligen ett bra koncept med second hand 😊 Kram 💖
Heléna

Veiken

Jösses vilken klump! Han hade haft det bra i magen. Klart han inte ville komma ut!
Trafikinspektörer kan nog vara lite speciella. Skönt att du hämtade hem det till sist, men surt att åka när man har rätt!
Kram

Svar: Ja, han hade det tydligen riktigt bra där inne så inte konstigt att han inte gjorde sig någon brådska ut 😁Det var en lättnad när jag fick körkortet i min hand - så lycklig och stolt! 😊
Kram 💖
Heléna

annelie

intressant fakta vännen :D hoppas du har det bra ...kramis på dig <3

Svar: Tack vännen! Jo då, det är rätt så bra 💖 Hoppas du har det bra också! Kramar fina du 💖
Heléna

Malin Tarvainen

Men gud vilket finurligt sätt att peppa varandra till att lyckas ta körkortet! Kram

Svar: Ja, man får ta till de knep man kommer på 😁 Kram 💖
Heléna

Mirjam

Härliga bilder på dig :) Det är alltid kul att läsa och lära mer om sina bloggvänner, det uppskattar jag <3 Kram på're

Svar: Tusen tack snälla du!!! 💖 Kramar tillbaka 💖
Heléna

Ellen Gräntz

Åh JISSES vilken stor bebis nummer 4 du fick! Bra jobbat, såhär i efterhand. :D

Svar: Ja, han var riktigt rejäl 😆 Tack - kroppen klarar mer än man tror och jag är otroligt tacksam att jag inte visste vilken stor bebis jag skulle klämma ut 😂 Kram 💖
Heléna