Vecka 6 2020

 
Förra veckan var en riktig höjdare för mig som har svårt att hitta energin att ställa mig vid spisen.
 
I måndags fixade jag ihop ett storkok med pasta och köttfärssås så av det blev det fyra matlådor att stoppa i frysen.
 
I tisdags blev det storkok av ris och korvstroganoff och då hamnade nio matlådor i frysen.
 
I onsdags blev det kokt potatis, sprödbakad torsk och hemgjord kall fisksås.
 
I torsdag började jag jobba halvtid och fixade matlåda på morgonen till jobbet - heja mig! Blev potatis, cosmopolitansallad, tonfisk, ägg och fisksås från onsdagen.
 
Fredag, lördag och söndag blev det inte så mycket tid vid spisen däremot...
 
 
Jag har klarat mitt träningsmål under veckan och kört tre passmotionscykeln. Sammanlagt 41 km - nästan ett marathon (fast på cykel då...)
 
 
Jag var helt otrolig med stegen under veckan då lederna var skapliga så sammanlagt gick jag 96620 steg under veckan vilket blir ett snitt13803 steg per dag!
 
 
Jag tvättade både i onsdags och igår. Delar upp tvätten och tvättar oftare för att jag inte ska bära tungt innan operationen. Skönt att det har gått bra att få tvättider!
 
Bildresultat för en vit vit dag
 
I fredags var jag och Callebiopremiär och såg "En vit, vit dag". Lite småknepig film, men skådespelarna är helt fantastiska. Filmen får 3 av 5 av mig i betyg då jag tyckte att det blev lite seg till och från. 
 
 
 
I lördags mumsade jag och Calle räkor och drack prosecco till Mello.
 
Veckans bästa:
 
Jag har fått tid till operation för framfallet samt tid för utredning på Smärt- och rehab Centrum för EDS.
 
Veckans sämsta:
 
Vet faktsiskt inte. Har haft det rätt så bra faktiskt!
 
Veckan med ett ord:
 
Framsteg!!!
 
Hur har er vecka varit? Kram och ha en fin kväll 💖
 
 
 
 
Linda

Vad duktig du har varit. Storkok är så himlans bra att göra och sen frysa in. Synd bara att jag inte har en stor frys. Då skulle jag också göra storkok och frysa in. Får knappt in maten när vi storhandlar. Tur att det är bara jag och Patrik.

Jag hade en bra vecka förra veckan med jobb, tvättstugan och mellomys med Patrik på lördagen! :D

Ha en underbar tisdag finaste Heléna! <3 <3 <3

Stora kramar till dig vännen! <3 <3 <3

Svar: Tack fina vännen! Det är verkligen skönt att fylla på frysen med matlådor. Jag har inte så extremt stor frys, men den räcker till mig och sonen 😊
Så härligt att du också hade en bra vecka - påminner om min fast jag såg mello med Calle och du med Patrik 😁🎶🎵

Tack finaste Linda och detsamma till dig! 💖💖💖

Stora kramar tillbaka till dig vännen 💖💖💖
Heléna

Netti Starby

Vad härligt att du har lagat så mycket god mat och grymt jobbat med dina träningsmål. Ha en fin dag! <3 Kramis

Svar: Jag blir så glad när jag hittar energin att ställa mig vid spisen. Gillar egentligen att laga mat, men ibland räcker inte riktigt orken till. Tack fina du! Vi kämpar på både du och jag med träningen! Hoppas ditt ben blir bättre snart! 🙏 Ha en riktigt fin dag du också! 💖 Kramar 💖
Heléna

Sara Ekman

Mums så gott <3 Jag fick stroganoff igår, fast med halloumi istället för korv :D

Svar: Låter gott! Jag älskar halloumi! Kanske skulle testa att göra stroganoff på det jag också - tack för tipset! 💖
Heléna

ajlimullersandvik.blogg.se

men yes!! Superwoman!! heja dig!! Sååå bra med storkoken och halvtiden och cykeln. Du är bäst!

Svar: Tack!!!! Jag är verkligen nöjd med veckan 😁 Kram fina 💖
Heléna

Lisa

Härliga bilder :)
Vad underbart att du fått tid nu för operation samt utredning. Så du äntligen får ordning på det och kan må bättre :)
Gjorde panerad fisk, potatis och sås till familjen igår kväll, det var populärt :)
Ha en fin tisdag kram<3

Svar: Tack! 😊 Ja, jag är väldigt tacksam för det! Visst är det gott med panerad fisk med potatis och sås - tröttnar aldrig på det! 😊Tack så mycket och detsamma önskar jag dig! Kram 💖
Heléna

petra

Så effektiv du varit med det mesta , och glädjande o positivt inlägg ,heja Helena kram

Svar: Tack så mycket vännen! Jag försöker så gott det går 😊 Kramar 💖💖💖
Heléna

MADDISENJ.SE

Men så härlig vecka du ser ut att ha haft. Grymt jobbat med träningen!

Svar: Den har varit jättebra! Tack så mycket! 😊
Heléna

Jennifer

Perfekt när man gör storkok och kan få till några matlådor :D

Svar: Visst är det! Alltid skönt med färdig mat i frysen när man är trött och inte orkar laga något 😊
Heléna

Pauline Hurtig

vi har för mycket matlådor :/

Svar: Önskar att jag också kunde ha det, men ingen risk när man har en 17-åring som gärna äter en matlåda både till frukost, middag och kvällsmat 🙄
Heléna

Yasmine

Vad härligt med en bra vecka! Kram <3

Svar: Ja, helt underbart 😊 Kram 💖
Heléna

Carolina

Men heja dig! Duktig du är som orkat med att laga så mycket mat. Själv är jag himla dålig på att stå i köket och tillaga maträtter som inte är nästintill färdiga hehe ;)

Svar: Tusen tack fina du! Det går i vågor med hur ofta jag orkar ställa mig vid spisen. Just nu funkar det bra iallafall 😊💖
Heléna

Marie

Bra kämpat med ditt träningsmål och många goda maträtter

Svar: Tack så mycket! Jag är inne i en matlagningsperiod verkar det som, så jag får passa på när lusten faller på 😊
Heléna

Emma Engström

Härlig vecka det lät som att du haft ändå och jisses vad du är grym som gått så mycket?! Wow! Matlådor kan jag tänka mig är himla skönt att ha iordning och klart <3 Ha nu en superbra vecka :D KRAM!

Svar: Tusen tack fina Emma! Jag har verkligen kämpat med både stegen och cyklingen. Jag njuter verkligen av att fylla frysen med matlådor så det finns man färdig när jag är trött och inte har lust att fixa mat. Tack så mycket och detsamma önskar jag dig!!! KRAM 💖
Heléna