Tillbaka igen 🌞

 
Hej på er! Nu är jag tillbaka igen efter bloggpausen under helgen. Blev paus igår också för dagen var fullspäckad så det blev ingen tid över att sitta vid datorn. Helgen började hur som helst helt perfekt med att Calle och jag drog till Halvars glasskiosk efter att vi hade slutat jobbet båda två. Årets första glass där och vi njöt verkligen i solskenet!
 
 
 
 
Vi satt länge ute i solskenet i trädgården och när det kurrade i magen fixade vi i ordning revbenspjäll och en rejäl sallad som vi mumsade i oss till Agatha Christie:s Den gula hästen på TV4 Play.
 
 
 
Efter frukosten i lördags drog Calle iväg till IKEA i Linköping med sin dotter Linn för att köpa lite saker till hennes nya lägenhet och jag drog hem till mig för att sommarstäda på balkongen. Bilderna ovan är från hur det såg ut innan jag började röja.
 
 
Jag och Signe (hon hjälpte till på sitt lilla vis) började med att tömma hela balkongen. Jag passade på att tvätta fönstren, dammsög golvet och tvättade av både golvet och mattan. Det var välbehövligt efter vintern kan jag säga!
 
 
Nästa steg blev att bygga ihop mitt gamla växthus som är lite smalare än det som jag har använt innan för att ha mina plantor i.
 
 
Skurade sedan av bordet och bänken och tog ut dem och blomlådorna.
 
 
 
Skurade av bordet och stolarna och kastade de gamla solblekta dynorna och satte ut möblerna på balkongen igen. Växthuset fylldes med paprikor, chilis, persilja och plocksallad. På bordet längst in hamnade tomatplantorna och på hyllan hamnade jordgubbsplantan tillsammans med gräslöken. Lade på en duk och en lykta på bordet också för att få det lite trevligare. Har köpt nya mörkgråa dynor nu som jag har lagt på stolarna och även kompletterat med solcellslyktor, men de har inte kommit på bild än. Har även planterat indiankrasse och luktärtor som jag väntar på ska komma upp ur sina krukor.
 
 
När jag var klar med balkongen slängde jag ihop en kyckligwok till mig och Mattias. Så enkelt och så gott!
 
 
Skönt att kunna njuta i solkenet på en rentvättad balkong!
 
 
När Calle kom tillbaka från Linköping åkte vi och köpte rosor som vi satte på mormors grav lite i förskott som Mors dags blommor.
 
 
På kvällen testade vi den här glassbåten eftersom jag älskar hallon/lakrits godis, men den blev en besvikelse eftersom båtrånet smakade papper... Ingen glass jag kan rekommendera tyvärr! Vi satt ute en bra stund på kvällen och sedan blev det soffhäng med lite gott att äta och dricka.
 
 
I söndags njöt jag på balkongen tillsammans med en trött Signe - vilket gap va!!!!!!
 
 
Det ser nästan ut som att hon morrar!
 
 
Föredrar den här looken på henne.
 
 
 
Charlie blev 9 månader i söndags - stora killen nu!
 
 
Jag bjöd hem Calle och mina barn på Mors dags middag och under tiden som den var på gång så njöt jag på balkongen tillsammans med Signe och Charlie. Slängde ihop flygande Jakob, ris och en sallad till middag.
 
 
Efter maten blev det kaffe och tårta - så otroligt god!!!
 
 
 
 
 
Jag fick fina silverörhängen med små diamanter i, en lott och yuccapalm med kruka i Mors dags present från barnen och Calle gav mig rosor i namnsdagspresent också eftersom jag förutom Mors dag hade namnsdag i söndags.
 
 
 
Efter att barnen hade åkt så drog jag och Calle till Plantagen och köpte pelargoner. Riktigt fynd för de var nedsatta till 19:90 kr styck!
 
 
Kvällen ägnades åt tvättstugan och balkonghäng med katterna.
 
 
Nu har det äntligen blivit fart på jordgubbarna!
 
 
Nu önskar jag er en riktigt fin tisdag från ett soligt Norrköping! Kram på er 🌞💖
 
Veiken

Jag skrattade högt när jag såg rakt ner i magen på Signe! Vilken flax att du hann fota! Den bilden skulle du kunna tävla med....
Så fint du fick på balkongen. det är så skönt när man är färdig med jobbet.
Jag ser att nu har ett nät för balkongen. Jag antar att det är för att fåglar inte är välkomna! Kramar

Svar: Ja, hon gäspade precis när jag skulle ta ett foto av henne så det kom riktigt lägligt!Tack - tycker det är så avkopplande att pyssla på balkongen. Nätet fanns redan när jag flyttade in och det hade satts upp pga att duvor hade byggt bo på flera balkonger i huset tidigare. Smidigt med nät när man har katter och bor på sjunde våningen 😁
Kramar 💖
Heléna

Linda

Vilken härlig helg du har haft det.. Och mycket gjort fick du också. Solen skiner här i Arboga också. Perfekt väder när man är ledig efter jobbhelgen.

Ha en underbar tisdag finaste vännen! <3

Massor av stora kramar finaste du! <3 <3 <3

Svar: Helgen var riktigt bra! Härligt att ni också har haft fint väder!
Tack och hoppas du får en fin fortsättning på kvällen finaste vännen! 💖

Massor av stora kramar finaste du! 💖💖💖
Heléna

Netti Starby

Vilken mysig helg du har haft med årets första glass och allt annat härligt. så fina plantor på balkongen och mysigt uppvaknande på morsdagen. Ha en fortsatt fin dag <3 Kramis

Svar: Jag är så nöjd med helgen - den var underbar! Tack - älskar min balkong! Hoppas du får en fin fortsättning på kvällen vännen! Kramar 💖
Heléna

Mirjam

Oj vad du har fejat och donat i helgen...fina Morsdagspresenter också <3 Här är det så varmt så jag orkar nästan inget alls idag!
Kram!

Svar: Ja, det blev en hel del pysslande 😁 Jag är otroligt tacksam över mina fina Mors dags presenter 😍 Kram 💖
Heléna

Lisa

Vad fint du har det på din balkong Förstår att ni och katterna älskar att vara där. :)
Mors dags tårtan var ju jättefin och ser verkligen underbart god ut :)
Fina örhängen och blommor. Blommor kan man aldrig få för mycket av :)
Lotter tycker jag är roligt att få för man vet ju aldrig, det kan ju vara en vinst :)
Ha det fint kram <3

Svar: Tack så mycket! Jag och katterna älskar balkongen 😍Tårtan var otroligt god - gick åt direkt då samtliga tog om 😁
Jag är så otroligt glad och tacksam över de fina presenterna jag fick 🙏🥰
Hoppas du får en riktigt fin fortsättning på kvällen! Kram 💖
Heléna

Yasmine

Vilken helg du har haft, och så fint det blev på balkongen. Kan förstå att den behövde städas efter helgen 🙂 Så mysigt mors dagsfirande ni hade tillsammans! Kram vännen ❤️

Svar: Ja, den var helt perfekt! Tack så mycket 🥰 Det blev ett riktigt härligt Mors dags firande. Kram vännen 💖
Heléna

Malin Tarvainen

Välkommen tillbaka! Årets första glass är den bästa glassen! Kram

Svar: Tack så mycket! Visst är den - man njuter så där lite extra mycket 😍 Kram 💖
Heléna

Anonym

Härligt att du är tillbaka. Som jag ser har du haft en trevlig pingsthelg. Så fint du gjorde på balkongen och vilka fina blomster, grönsaker, bär och örter du har. Du har verkligen gröna fingrar=)
Så fint uppvaktad du blev <3
Trevlig kväll ❤
Biggeros.blogg.se

Svar: Tack så mycket! Helgen var helt underbar på alla sätt och det är så skönt nu att det är i ordning ute på balkongen! Idag har jag fortsatt med pysslandet och planterat spenat också 😁 Jag blev verkligen ordentligt uppvaktad - är så tacksam 🙏🥰Tack! Hoppas du också får en riktigt fin fortsättning på kvällen! Kram 💖
Heléna

Bland Kastruller och vinglas

Härligt att få en fin balkong och katten verkade ju gilla den. Gillade bilden när den gäspar. Själv har vi en byggställning på balkongen och nät utanför och så ska det vara fram i September.....vi har haft det sedan Mars. Så trist. Tur vi har en stuga att rymma till.
Glass i strut...längtar
Kram kajsa

Svar: Härligt att ni har stugan när balkongen är blockerad av en byggställning. Det är verkligen skönt att ha en egen oas att koppla av på oavsett om det är på en balkong eller i en mysig stuga 🥰 Jag älskar glass i strut - riktig sommarkänsla 🌞😍Kram 💖
Heléna

Emma Engström

Åh vilket himla härligt inlägg vännen! Så många höjdpunkter och tyckte verkligen örhängena var otroligt fina :D Och hur lyxigt att jordgubbarna nu tar fart?! MUMS! <3 KRAM

Svar: Tack så mycket vännen! 🥰 Nu har jordgubbsplantan ryckt upp sig rejält så det finns hopp om jordgubbar i sommar på balkongen - underbart!!! KRAM hjärtat 💖
Heléna

Ullie

oj va du fixar o grejar .
blev ju super mysigt dessa lyktor oxå älskar solcell
min ena i år den stor vita bollen älskar den

hoppas ni får en mysig söndag nu å kramizar vännen

Svar: Tack! Visst är det mysigt med en massa fina lyktor! Jättesmidigt med alla dessa solcellslampor!Hoppas du får en underbar tisdag vännen! Stor kram 💖
Heléna

Fotograf - FuckCancer - Tessie

WOW! Vilket härligt inlägg att läsa, och se alla bilderna. Det blev ju super på balkongen, bra jobbat! Synd med glassbåten, jag älskar glassbåtar och så också min mor. Vi har prata om att prova just den med hallon och lakrits. Men vi får se då om det blir av.

Sv: Du har hunnit plantera en hel del då med andra ord. Fantastiskt ju! Vad härligt det ska bli för dig när allt börjar titta upp och blomma så att säga! :)
Jag hoppas din vecka blir toppen. Kram finis!

Svar: Tack snälla du! 🥰 Hoppas du får en riktigt fin och mysig tisdag! Kramar 💖
Heléna

annelie

välkommen tillbaka i bloggvärlden min vän <3
gott me glass mums ja har mejlat dig

kram kram i massa

Svar: Tack så mycket vännen! Jag har läst mailet, så tack för förtroendet! 🥰Massor av stora kramar tillbaka 💖
Heléna

Evelina

Låter som du har haft en helt fantastisk helg! Kram

Svar: Ja, det var den verkligen! Kram 💖
Heléna

Emelie Andersson

Åh vad gott med kulglass :) synd att den andra va en besvikelse bara.
Så fint det blev på balkongen, alltid skönt att få det lite städat nu till sommaren då man sitter där en del 😃
Vilken fin morsdag du hade, så fina presenter du fick <3

Svar: Tack snälla - älskar att kunna njuta ute på balkongen 🥰🌞 Jag är så glad och tacksam över hur Mors dag blev 🙏😍Stor kram vännen 💖
Heléna

Pauline Hurtig

vilken härlig helg :D

Svar: Ja, den var helt underbar! Kram 😍💖
Heléna

Anonym

Vilken härlig helg! Vad skönt att storstäda på balkongen, allt känns så fräscht när man verkligen tvättat och städat ordentligt! Vad synd att den där glassen var en besvikelse! Jag tycker också verkligen om hallon och lakrits i kombination, men då vet jag att jag inte ska testa just den, haha. ^^ Såg också det priset på Pelargoner, längtar sååå tills flytten nu så jag kan köpa nya blommor! Känns så onödigt nu liksom att köpa blommor till balkongen när man snart ska flytta. Många kramar! <3

Svar: Ja, helgen var helt perfekt! Så skönt att få ordning på balkongen så man kan sitta där ute och mysa 😍 Förstår att du längtar till flytten vännen 😁💖 Många stora kramar fina du! 💖
Heléna

Alice

Tusan! Jag glömde fylla i mitt namn och blogg, haha, men den anonyma kommentaren var jag! Kram! <3

Svar: Hahahaha - ja, så blir det ibland 😁 Kram vännen och ha en underbar tisdag i det vackra solskenet 🌞💖
Heléna

Carina

Mums så gott med glass.
Jag vräkte i mig det av en konstig anledning i går när jag kom hem från jobbet ( efter en liten olycka)
Tack för tips eller Inte tips på lakritsglassen...jag som älskar den kombinationen. Tur jag inte tål vete.
Ha en toppenonsdag!

Svar: Visst är det gott med glass - ger en riktig sommarkänsla 🌞😍 Tack! Hoppas du får en härlig tisdag! Kram 💖
Heléna

petra

så fint du fått det på din balkong med massa blommor, härlig tid nu. Så fint från morsdag med blomma o tårta. kramar i värmen

Svar: Tack! Har fixat till lite mer nu på balkongen - känns som ett sommarprojekt som jag aldrig blir klar med 😆🌞 Hoppas allt är bra med dig och familjen! Stor kram fina du 💖
Heléna

Yasmine

Jag åt också glass idag, så otroligt gott! Kramar till dig ❤️

Svar: Visst är det - älskar glass 😍 Kramar tillbaka fina du 💖
Heléna

Annie - Stora Små Äventyr

Mysigt med morsdagsfirande :)
Halvars glasskiosk har verkligen god glass, men var längesen jag var där :) Kramar

Svar: Jag är superglad över att jag fick en så fin Mors dag 🥰 Det hör ju sommaren till när man bor här att man ska besöka Halvars minst en gång 😁 Kramar 💖
Heléna

Sara Ekman

Så fin uppvaktning <3

Svar: Ja, jag är så otroligt tacksam 🥰 Kram 💖
Heléna