Semesterflashback del 3

 
2018 hyrde jag och Calle en stuga i Ramsjön i Bergslagen i en vecka ungefär och på vägen upp dit passerade vi Hjortkvarn för att njuta av deras goda glass. I Ramsjön njöt vi av den fantastiska naturen och tog härliga promenader i skogen och satt nere vid sjön och njöt av solnedgången på kvällarna. Vi tog dagsturer till Nora för att besöka deras rosenträdgård och även uppleva Maria Langs Skoga och gå i hennes deckarspår. Vi passade även på att ta båten över till Alntorpsö som ligger mitt i Norasjön. Vi hann även med att gå på en konstutställning inne i Nora. När vi skulle åka hem igen så tog vi vägen förbi Järle där det var marknad och sedan hamnade vi på Vingåkers Outlet innan vi var tillbaka hemma i Norrköping.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Efter att vi hade varit hemma ett tag så drog vi iväg på road trip och precis som året innan så blev det ett stopp på vägen i kära Gamleby för att fika och äta goda smörgåsar. Vi fortsatte sedan ner till Västervik där vi checkade in på hotell. Vi tog en dagstur med båten över till Gotland och gjorde Visby under en dag och stannade sedan kvar en natt till i Västervik innan vi åkte vidare hemåt igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Vi var hemma ett tag igen och sedan hoppade vi på tåget ner till Göteborg och checkade in på hotell där i några nätter. Vi hade mulet och regn så det var inget vidare väder precis, men vi trotsade vädret och knallade hela vägen upp till Skansen Kronan och njöt av utsikten över Göteborg. Vi strosade runt i Haga och åt den berömda Hagabullen. Vi besökte Naturhistoriska museet och Trädgårdsföreningen. När vi skulle äta middag på Hard Rock Café blev det fel på maten så som kompensation så fick vi betala för typ en hamburgare bara och så bjöd de på gigantiska glassefterrätter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Tack för att ni ville följa med mig tillbaka till sommaren 2018. En väldigt innehållsrik sommar som ni säkert förstår. Kram på er och ha en riktigt fin torsdag! 💖
Anonym

Ja semestern är ju ett minne i framtiden & det skall man bära med sig, Gotland är såå fint min bonusson bor där så har varit där några gånger :) härliga bilder o fina minnen vännen ...tack för allt kram

Evas blogg

Svar: Det är så härligt att drömma sig tillbaka genom gamla semesterbilder 😍 Så härligt att ni har kopplingar till Gotland - så fint där!Tack så mycket vännen! Hoppas du får en riktigt fin torsdag! Kram 💖
Heléna

petra

Skrek medan jag scrolla ner fort haha såg ju en orm,familjen undra vad jag pyssla med :) annars jätte fina bilder och sverige e så fint på sommaren, kram

Svar: Hahahahah - förlåt att jag skrattar vännen, men jag kan verkligen se dig framför mig när du sitter och scrollar 😂😂😂Visst är Sverige fantastisk under sommaren - hoppas på lite mer värme nu! Kram 💖💖💖
Heléna

Evelina

Låter som en mysig och väldigt härlig semester! Kram

Svar: Ja, det var det verkligen! Kram 💖
Heléna

Emelie Andersson

Åh vilka fina bilder, älskar bilderna vid vattnet 😍 och glassen såg ju riktigt god ut!<3

Svar: Tack! Visst är det underbart vid vattnet 😍 Jag är ju glasstokig så en sommar utan glass går bara inte helt enkelt 😁 Kram 💖
Heléna

Beatrice

Vad mysigt ni hade det!! Ni lyckades verkligen besöka flera platser och äta gott i solen. Och hur underbart är det inte med bara en dagstur till Gotland, det var perfekt och smart ju. Och sen tillbaka till Västervik och sova. Lät helt fantastiskt!! 😍😍 och ni är sååå fina tillsammans!!

Svar: Tack!!! Vi hade det verkligen supermysigt och resan över till Gotland var helt perfekt! Tack så himla mycket fina du!!! Vi trivs så otroligt bra tillsammans och jag är så glad över att vi träffades 🥰 Kram 💖
Heléna

Annie - Stora Små Äventyr

Mysigt med sådana här tillbakablickar från semestrar :)
Ni verkar ha det så fint och hitta på mycket härligheter :)

Svar: Vi trivs otroligt bra tillsammans och älskar att göra äventyr tillsammans så våra semestrar blir alltid fyllda med nya äventyr 😍 Kram 💖
Heléna

Yasmine

Låter som en underbar sommar, varm var den också haha! Det dinns ju så mycket att uppleva i Sverige om vi bara öppnar ögonen! Kram till dig vännen ❤️

Svar: Det var en helt underbar sommar och Sverige är verkligen fantastiskt 😍 Kram tillbaka vännen 💖
Heléna

Linda

Oj.. vad mycket ni hinner på era semestrar. Tänk vad många ställen det finns här i Sverige..

Hoppas att du får en fin kväll finaste vännen! <3

Massor av stora kramar finaste du! <3 <3 <3

Svar: Ja, vi planerar dem väl för att hinna med en massa roliga äventyr 😊
Tack! Ja, den har varit riktigt bra! Hoppas du också har en riktigt fin kväll finaste vännen! 💖

Massor av stora kramar tillbaka finaste du! 💖💖💖
Heléna

Malin

Men WOW vad mysigt mysigt ni gjorde! Kul att åka runt och upptäcka :D Och härligt att du sätter dig och tänker tillbaka på dessa minnen, underbart att ha dom med sig!

Svar: Tack! Ja, det är så roligt att sitta så här efteråt och återuppleva alla härliga semesteräventyr 😊 Kram 💖
Heléna

Pauline Hurtig

så himla härliga bilder :D blev ju inte mindre resesugen nu haha..

Svar: Tack så mycket 😊 Jag längtar jag också efter att få åka iväg någonstans på lite äventyr 😁 Kram 💖
Heléna

Alice

Wow, så underbart, allt ser verkligen otroligt ut (förutom det där jättestora huvudet kanske, där blev jag lite rädd, haha!), verkligen somrigt! <3 Sv: Tack för dina fina ord och för att du delade med dig, det uppskattas. Många kramar. <3

Svar: Visst såg det lite läskigt ut! Tack - det var så himla mysigt under hela semestern 😍 Många kramar tillbaka 💖💖💖
Heléna

Jeanette

Men vilka härliga och fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket! Kram 💖
Heléna

Hilma Eklund

Men åh vilka underbara bilder! Längtar såååå mycket till sommaren nu ❤️ Att kunna göra dom här utflykterna och ta in hur jäkla vackert Sverige är på sommaren ❤️ Kram!

Svar: Tusen tack! Det gör jag också - vill ha sol och värme!!!💖💖💖 Sverige är verkligen helt fantastiskt! Kram 💖
Heléna

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så mysigt, och så härligt att få vara ute så där i skog och naturen som ni var :).

Svar: Ja, vi hade det helt otroligt mysigt - så fint att vara så nära naturen 😍 Kram 💖
Heléna

Ullie

många fina kort som alltid vännen

liiite gnutta sol här idag men så himmelns kallt

största kramarna till dej vännen kramar om bästa du o nu läggdax här natti

Svar: Tack så mycket vännen 😍
Ungefär likadant väder här 😔

Största kramarna tillbaka till dig bästa vännen och sov så gott 💖💖💖
Heléna

Netti Starby

Riktigt härliga tillbakablickar och bilderna är så underbara. Nu vill jag ha sommar och värme. Ha en fin dag <3 Kramis

Svar: Tack så mycket! Det vill jag också! Tack och detsamma! Kramar 💖
Heléna

Lisa

Åter igen underbara semesterbilder. :)
Jag trodde att jag och min familj varit på många ställen i Sverige men det är inget jämfört med dig. Avundas dig verkligen <3
Jag har inte varit i Hagaparken sedan barnen var små fast jag bor i Stockholm men det är verkligen fint där. Hagabullen har jag dock missat :)
Jätteroligt att du delar dina semesterminnen på bloggen <3
Ha en fin fredag kram <3

Svar: Tack så mycket! 😊Sverige är så fantastiskt och ju fler platser jag besöker desto mer intresserad blir jag av att upptäcka fler 😁
Det var i stadsdelen Haga i Göteborg som vi strosade omkring och det är där den berömda Hagabullen finns 💖
Hoppas du har en riktigt fin måndag vännen! Kram 💖
Heléna

ajlimullersandvik.blogg.se

men för satan, vilken pangsemester! Undra hur det blir i år...

Svar: Ja, den var magisk! Ja... i år får väl semestern firas på balkongen... 😔 Kram 💖
Heléna

louisechf.se - recept, matbilder och vardagslyx

Åh! Ramsjön, inte långt härifrån där jag bor :) Planerar att eventuellt åka till Nora imorgon för att äta lite glass. Många fina bilder på er! Men läskigt med ormen... 😛 Kram

Svar: Så roligt att du bor i närheten av Ramsjön - så fint där! Jag älskar Nora och Noraglass är ju aldrig fel 😋Tack så mycket! Kram 💖
Heléna

Mirjam

Toppenbilder från underbara miljöer, tänk ändå så mycket fint vi har i vårt land <3
Ha en härlig söndagkväll nu :) <3

Svar: Tack! Ja, Sverige är fantastiskt! 😁Ha en riktigt fin måndagskväll! Kram 💖
Heléna