Önskeinlägg - Möte med andra sidan

 
Idag tänkte jag ta önskeinlägg nr 2 som Enna har önskat och det handlar om möte med andra sidan. Om du missade mitt första önskeinlägg om Häktet så hittar du det här.
 
 
När jag växte upp så fanns många av den äldre generationen kvar i livet. En av dem var min morfars mamma Jenny som allmänt kallades för farmor Jenny. Hon var en mycket speciell person med bestämda åsikter och av någon anledning så tyckte hon intevärst mycket om just flickor. Det innebar att när min morfar och mormor fick barn och det blev två pojkar och en flicka, så visade hon bara intresse för pojkarna. Det som var konstigt var att när jag föddes så gillade hon mig. Jag var väl undantaget som bekräftade regeln. Jag tyckte jättemycket om henne, men med en skräckblandad förtjusning. Hon var knappast någon som man sade emot eller på något sätt ifrågasatte. Det är om henne det här inlägget kommer att handla.
 
 
När jag var 6 årälskade jag att sitta vid min mammas sminkbord. Jag tyckte att det var så fint. En spegel i mitten och så själva bordet som spegeln satt fast på där det fanns tre lådor som min mamma förvarade smink i. Jag får väl erkänna att jag lånade det i smyg lite då och då redan som liten för att jag tyckte det såg så fint ut när mamma gjorde sig i ordning.
 
 
En kväll när jag satt vid sminkbordetkändes det inte som vanligt och när jag tittade upp i spegeln så var det inte min egen spegelbild jag såg utan det var farmor Jenny. Jag flämtade till och ropademamma som kom springade genom lägenheten. När jag vände bort ansiktet från spegeln för att berätta för mamma att jag hade sett farmorJenny i spegeln så försvann hon, så när jag och mamma tittade så var det bara våra egna spegelbilder som visade sig. Jag kan tänka mig att mamma inte visste vad hon skulle vare sig säga eller tro, men strax därpå ringde vår hemtelefon så mamma fick gå och svara.
 
 
När mamma kom tillbakaberättade hon att det hade varit min mormor som hade ringt för att berätta att farmor Jenny hade somnat in. Hon hade med andra ord visat sig för mig i samband med att hon gick bort. Jag sörjde henne och det känns än idag så overkligt att hon kom till mig som för att ta farväl genom att visa sig för mig i spegeln. Jag kan inte se det på något annat sätt. Efter den gången visade hon sig inte fler gånger utan jag hoppas hon fick ro och kom över till andra sidan.
 
Nu önskar jag er alla en riktigt fin påskdag! Kram på er 💖
Lisa

Vilken underbar berättelse. Jag älskar ju det övernaturliga och samtidigt var det så fint att hon visade sig för dig. <3
När min mormor gick bort visade hon sig för mig på natten i mitt rum och på morgonen fick jag veta att hon dött under natten. Hon har heller aldrig visat sig sedan dess. Jag blev förvånad eftersom hon och jag inte direkt haft någon speciell relation till varandra. <3
Vilka fina bilder. Fantastiskt träd på sista bilden :)
Ha en fin dag kram <3

Svar: Då känner du igen det som jag beskriver då 😊 Jag förstår egentligen inte varför hon visade sig för just mig, men tror att det var hennes sätt att säga farväl innan hon gick vidare till andra sidan helt. Visst är trädet häftigt - det finns i botaniska trädgården i Lund.
Tack och ha en riktigt fin dag du också! Kram 💖
Heléna

Carina

Så fint! Det klart att hon kom till just dig <3
Ni hade ju en speciell relation.
Det är inte så konstigt och har själv varit med om liknande men efteråt....
Ha en fin söndag <3

Svar: Tack! Ja, jag får nog vara lite stolt över att det var mig hon kom till för att ta farväl 💖Då förstår du ju vad jag menar om du själv har varit med om liknande 💖
Tack och detsamma! Kram 💖
Heléna

Netti Starby

Men oj vad otäckt men samtidigt väldigt fint. Förstår att du blev rädd och det blir verkligen ett minne för livet. Ha en fortsatt mysig dag! <3 Kramis

Svar: Ja, när man är 6 år, så är man ju inte så kartig och jag kunde ju verkligen inte förstår hur farmor Jenny kunde synas i min mammas spegel. Tack fina du och detsamma! Kramar 💖
Heléna

Emma Engström

Gud jag får verkligen rysningar av att läsa det här, men ÄLSKAR verkligen att få läsa om "andra sidan" och berättelser från andra som varit med om saker och ting. Hade verkligen blivit så rädd om jag satt där och var du, eller det kan kanske vara svårt att säga också när man inte varit med om det?! Men vad fint ändå att du fick se henne <3 Tusen tack för att du delade det här, har du fler så får du gärna skriva om det :> KRAM<3

Svar: Roligt att du uppskattade inläggen fina Emma! Ja, jag visste nog inte riktigt hur jag skulle reagera eftersom jag var så liten, men fint att hon ville komma och säga farväl. Stor KRAM 💖💖💖
Heléna

Linda

Oj, det var nog läskigt i just den åldern. Men det var ett fint sätt att ta farväl.

Hoppas att du har en bra påsk finaste vännen! <3

Massor av stora kramar <3

Svar: Ja, nu så här många år efteråt så är jag tacksam över att hon valde att komma till mig och säga farväl. 💖
Tack finaste vännen - jag har haft det jättebra! Hoppas du också har haft det! 💖

Massor av stora kramar tillbaka finaste vännen 💖💖💖
Heléna

https://siliiins.blogg.se/

Otäckt... Men så fint ändå!! Kram

Svar: Ja, man räknar ju inte med att någon annans ansikte ska dyka upp i spegeln, men samtidigt är jag glad över att hon valde att komma för att ta farväl. Kram 💖
Heléna

Elin

Vilket fint inlägg!

Svar: Tack så mycket! Kram 💖
Heléna

Biggeros

Ennväldigt unik och underlig händelse. Visst händer konstiga saker som inte går att förklara. Jag hade en underlig dröm om min svärfar som jag hade en hat/ kärlek förhållande till. Han hade dött några veckor innan och drömmen handlade om att han fanns för mig vad som än hände. I drömmen var jag vilseledd och han ledde mig tillbaka hem igen.
Tack för ditt fina inlägg om din farmor Jenny=)
Kram

Svar: Visst är det konstigt och svårt att förklara, men ändå så finns det där! Roligt att du uppskattade inlägget vännen! Jag ser att du har kämpat på rätt bra här med att försöka kommentera och dina kommentarer har kommit fram - bara blogg.se som har strulat så det ser ut som att kommentarerna försvinner. Kram fina vännen! 💖💖💖
Heléna

Emelie Andersson

Åh vad fint på något sätt! <3

Svar: Ja, visst var det även om det vari rätt läskigt egentligen just då 😊 Kram 💖
Heléna

Marie

Såklart är det som du känner, för din känsla kan ingen ta ifrån dig, tro på den

Svar: Ja, man får göra det! Kram 💖
Heléna

Mirjam

Du fick ett bevis på att hon verkligen tyckte om dig, det var fint <3 Hoppas du får en fin fortsättning på helgen också, här är det snöstorm...nästan ;) Kram!

Svar: Ja, det känns bra att hon ville ta farväl 💖 Tack! Vi har haft jättekonstigt väder - plusgrader, men med massor av blåst och så kom det kornsnö helt plötsligt också... Aprilväder... Hoppas du har det bra vännen! Kram 💖
Heléna

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Tänk att våra nära och kära kan uppenbara sig för oss så där när det är dags att säga adjö. Jag har själv upplevt en del sådant :). Det är fint :).

Svar: Visst är det fascinerande! Ja, då förstår du ju vad jag menar 😊 Kram 💖
Heléna

Jasmine

Hoppas att du och familjen har haft en fin påskhelg, om än delvis på varsitt håll.

Svar: Tack snälla för de fina orden till inlägget om besöket på en vulkan på Hawaii Big Island. Dina kommentarer gläder mig. :)

Kram

Svar: Tack! Ja, påskhelgen blev riktigt bra - bara dottern som var saknad 💖
Kram 💖
Heléna

Anonym

spännande att läsa! aldrig varit med om något liknande själv.

Svar: Roligt att du uppskattade inlägget 😊 Kram 💖
Heléna

Ullie

Älskar ju sånt här tror benhårt på det o ofta är det min pappa ja känner av även tar mej i håret
Hoppas du har det bra idag
är full storm idag så vi håller oss inne. God fortsättning på sista dagen i påsken kram på dej fina

Svar: Förstår det eftersom du stod din pappa väldigt nära. Jag kände pappas närhet långt efter att han gick bort också, men nu har han gått vidare och är väl trygg i att jag reder mig själv 💖 Vi har också ett himla blåsväder!Tack och detsamma finaste du! Kramar i massor raring 💖💖💖
Heléna

Ullie

Åh allt försvann ja skrivit tror benhårt på sånt
Va du barn eller äldre för spöken visar sej mer för barn som är mer öppna
är full storm idag så vi håller oss inne. God fortsättning på sista dagen i påsken kram på

Svar: Nej då, kommentaren kom fram gumman! 💖Jag var bara 6 år när farmor Jenny visade sig, men jag har haft med mig det hela tiden sedan dess, men lite mer och lite mindre i intervaller. Försöker komma ihåg att stänga ner för jag orkar verkligen inte kontakten just nu. Parerade dock för att inte gå rakt in i min katt som gick bort för ett år sedan härom dagen... hon har tydligen inte gått vidare än... Stor kram och fin fortsättning på slutspurten av påsken 💖💖💖
Heléna

Yasmine

Kunde inte kommentera andra inlägget så försöker med detta istället! Gillar att följa med i dina veckor :D Kram

Svar: Inlägget kom fram - bara blogg.se som bråkar fortfarande... Kram 💖
Heléna

enna

Så kul att få läsa! Det är ju både fint, häftigt och lite läskigt måste jag säga :)

Svar: Ja, just då när det hände var jag ju så liten, men nu som vuxen så känner jag en kärlek och tacksamhet över att hon ville säga farväl. Kram 💖
Heléna