Önskeinlägg - Personligt

 
Idag kommer det tredje önskeinlägget och det är önskat av Carolina. Hon har önskat ett personligt inlägg så då tänkte jag passa på att berätta lite mer om mig själv så ni får en bredare bild av vem jag är.
 
Om ni har missat de två första önskeinläggentrycklänkarna Häktet eller/och Möte med andra sidan.
 
 
Jag föddes den 18 oktober 1970 i Norrköping och det blev dramatiskt när jag kom till världen. Min mamma hade gått över tiden och när jag väl kom ut så hade jag navelsträngen lindad flera varv runt halsen så jag var blå och andades inte. Barnmorskan fick springa iväg med mig och påbörja återupplivning och det lyckades för annars hade jag ju inte suttit här och bloggat just nu.
 
 
Så här såg jag ut när jag var 23 år. Har gått några år sedan dess.
 
 
Innan jag fick problem med mina leder så var jag mer vild än tam och tvekade inte när det gällde att låna någon av sönernas skateboard.
 
 
När jag hade skilt migflyttade jag och barnen till ett område som heter Ljura och där bodde vi från 2007 till 2011. Vi hade många roliga grannar och det blev både kubb och annat skoj med flera familjer under somrarna. Som ni ser så spexade vi rätt så mycket och bjöd på oss själva. Båda bilderna är tagna sommaren 2010.
 
 
 
Jag och barnen var ofta i VrinneviskogenKottebanan (äventyrsbana för familjelek) och på den tiden var jag väldigt vältränad och stark som en oxe. De här bilderna är också från 2010.
 
 
Calle och jag hann inte att vara tillsammans särskilt länge innan han gav mig smeknamnet Lilla My - han påstår att jag är otroligt bestämd och envis (förstår jag inte alls.... hahahahahaa....) Bjuder på en Lilla My bild från 2015.
 
 
Jag är döptAlla Hjärtans Dag 1971 i S:t Johannes kyrka här i Norrköping. Jag döptes till Pernilla Maria Heléna. Pappa bestämde att jag skulle heta Pernilla, mamma bestämde Maria och mormor bestämde Heléna.
 
 
Jag älskar att göra små utflykter i naturenjag och Calle har utforskat de flesta naturreservat som finns i vårt närområde. Bilden är från Wilhelmsbergs ekbackar 2016.
 
 
Jag älskar ljudet av en sprakande brasaCalle har vant sig vid att jag ser bedjandehonom och frågar om han inte kan tända en brasa när jag känner mig ruggig under vinterhalvåret (och ibland bara för att det är så mysigt).
 
 
Jag arbetar inom kommunens boendestöd psykiatri och har genom jobbet fått gått utbildning i neuropsykiatri. Gick den utbildningen 2017.
 
 
De här klänningarna hade jag när jag var liten i början av 70-talet. Har fortfarande kvar dem.
 
 
Jag har varit tillsammans med Calle sedan 2010 och på midsommardagen förra året förlovade vi oss.
 
Nu har ni fått veta lite mer om mig. Hoppas ni alla får en riktigt fin onsdag! Kram 💖
 
 
 
 
 
Netti Starby

Vad kul att få läsa om din uppväxt och vilken härlig grannskap du hade efter skilsmässan. Ha en fortsatt fin dag! <3 Kramis

Svar: Tack! Ja, det fanns många barnfamiljer och ensamstående mammor så vi hittade på en massa roligt tillsammans 😊Tack och ha en riktigt fin fortsättning på dagen du också! Kramar 💖
Heléna

ajlimullersandvik.blogg.se

Vilket himla fint inlägg, och jisses så stark du måste ha varit! Jag skulle också vilja bli stark, men glömmer lilla detaljen att man måste TRÄNA för att bli stark XD

Svar: Tack så mycket!!! Ja, jag var riktigt vältränad - blev det av judon där jag fick springa över golvet i dojon med karlar på mina axlar 😆 Spännande träning när man använder sina träningskompisar som sandsäck över axlarna 😁 Jag vill också bli stark igen, men har inte riktigt orken att komma igång med träning just nu. Nöjer mig med mina promenader som iallafall håller konditionen och blodtrycket i form. Kram 💖
Heléna

Anonym

Så härligt att få ta del av ditt liv=)
Roligt att vara i farten och vandra i naturen. Synd att man inte har tillräcklig ork. Härligt att spara vissa klänningar som man hade som barn. Det har jag oxå gjort. Vilka söta bilder på dig som liten baby och till att vuxit upp till att bli en snygg kvinna=) Kram
Biggeros.blogg

Svar: Tack! Ja, det är underbart att strosa omkring i naturen 😍 Jag är så glad över att jag har kvar dessa klänningar från när jag var liten. Tusen tack vännen! 💖 Kram 💖
Heléna

Elin

Så roligt att få läsa mer om dig! Vilken härlig personlighet och vilken fin människa <3 Kram

Svar: Tack! Så glad jag blir att du tycker det! 💖 Kram 💖
Heléna

Lisa

Vad roligt att få läsa om din uppväxt och se alla fina bilder :)
Gulligt smeknamn du fick av Calle. Jag älskar Lilla My , hon är så underbar :)
Vad roligt att du har kvar klänningar från när du var barn.
Jag har inget sådant kvar tyvärr.
Ha en fin onsdag kram <3

Svar: Tack! 😊 Ja, jag är nog en Lilla My även om jag försöker att inte vara så bestämd med mina åsikter när jag diskuterar med Calle 😆 Jag hittade klänningarna när jag gick igenom kartonger i källaren för ett tag sedan och blev glad för jag kom inte ihåg att jag hade kvar dem.Tack! Hoppas du har haft en riktigt fin dag och får en fin fortsättning på kvällen! Kram 💖
Heléna

Pauline Hurtig

vilket bra och roligt inlägg :)

Svar: Tack så mycket! Kram 💖
Heléna

Yasmine

Älskar personliga inlägg! Väldigt kul att få veta lite mer om dig 🙂 Kram

Svar: Det gör jag också 😊 Roligt att du tycker det - tack! Kram 💖
Heléna

Emma Engström

Superkul att få veta mer om dig!! Vilken hemsk "start" du fick i livet, men att det gick så otroligt bra är ju fantastiskt och något man ska vara så tacksam för! För usch vad illa det kan gå <3 Tycker ditt jobb låter otroligt intressant, vore kul att få veta mer :D Fina ni <3 KRAM Heléna <3

Svar: Ja, det blev nog mest dramatiskt för min stackars mamma när de sprang iväg med mig. Tack och lov så gick ju allt bra 😊Jag har ett väldigt intressant jobb som boendestödjare och kan skriva ett inlägg om det framöver 💖 Stor kram finaste Emma och hoppas du får en riktigt fin kväll 💖💖💖
Heléna

Linda

Vad kul att läsa lite mer om dig finaste vännen! <3

Massor av kramar finaste du <3 <3 <3

Svar: Så roligt att du tycker det! 😊
Hoppas du har haft en fin onsdag finaste vännen! 💖

Massor av kramar tillbaka finaste du 💖💖💖
Heléna

Mirjam

Vilket härligt och fint inlägg från och om dig!! Ett inlägg man blir glad av <3

Svar: Tack! Ja, det behövs lite olika positiva inslag i vardagen nu och kan jag bidra med det genom bloggen så är det ju underbart 💖Kram 💖
Heléna

petra

så härliga minnen ,kul att läsa, jag skulle inte heller varit här om inte rätt läkare fanns i rummet under förlossning,jag ville ut liite tidigare , stor kram o va rädd om dig.

Svar: Tack! Aha - så du var precis tvärtom alltså och hade för bråttom ut till denna världen! Jag är glad att det gick bra för dig också vännen! 🙏💖 Stor kram tillbaka fina Petra och ta väl hand om dig du också 💖💖💖
Heléna

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så trevligt att ta del av din livssaga :). Du verkar vara väldigt positiv som människa utifrån det jag läser :).

Svar: Tack - så roligt att du tycker det 😊 Jag försöker att se möjligheterna framför hindren och det kommer man långt med 😊 Kram 💖
Heléna

Ullie

ja har nog tyckt du e lite vild ha ha skoj <3
roligt o läsa
usch har me känt mej ruggig o man är ju livvrä när adam alsing 51 dör idag så nej gud ja e frisk nu !!
alltså ja tror han hae diabetes oxå men ändå
va ska hända innan mynigheterna gör något mera ?
kram o natt i

Svar: Hahahaha - ja, visst är jag en riktig vilding vännen 😂😘Ja, det var ledsamt att läsa att han har gått bort. Svårt att föreställa sig att någon som är i full gång och arbetar på ett par veckor kan bli så sjuk att man inte överlever.
Hoppas du får en fin torsdag vännen! Stor varm kram 💖
Heléna

Kort

Så kul att läsa... drar mig till minnes en del kul saker i livet...1972 föddes min son då hade jag fyllt precis fyllt 17 år... så kul vi haft genom åren,bodde i tätort då, dottern föddes när jag var 31 inte en lika kul mamma som sonen hade... Med sonen lekte jag kurragömma vid 24 på natten, hur lätt är det att hitta någon i mörkret ? När dottern föddes bodde vi på landet och jag tog det mera lugnt med en massa djur som skulle skötas tidigt på morgonen...

Svar: Roligt att du tycker det 😊 Livet ser ju lite olika ut beroende på när i livet man får sina barn. Min mamma var ju bara 15 år när hon fick mig och 18 år när jag fick mitt första syskon (som jag visste om). Hon drog iväg med oss till parker och lekte med oss och hade en helt annan ork än när min yngsta lillebror föddes när hon var 32 år. Jag var ju 17 år då, så jag lekte mycket med honom och busade och hittade på en massa tokigheter. Kram 💖
Heléna

Veiken

Vilket trevligt personligt inlägg! Det är alltid roligt att veta lite mer om sina bloggvänner!
Kram

Svar: Tack så mycket! 😊 Visst är det - jag gillar också att läsa personliga inlägg!Kram 💖
Heléna

Annie - Stora Små Äventyr

Vilken dramatisk start i livet! Skönt att det gick bra :D
Kul att läsa lite mer personliga saker om dig :D¨
Kram

Svar: Ja, den var riktigt dramatisk och jag är tacksam över att de fick fart på andningen på mig 🙏💖Så roligt att du tycker det 😊
Kram 💖
Heléna

Carolina

Vad roligt att få läsa igenom och att mitt önskningsinlägg slog igenom! :D
Roligt att läsa igenom och kul att få lära känna dig bättre!
Kram <3

Svar: Så roligt att du tycker det 😍 Hoppas du får en fin fortsättning på kvällen!Kram 💖
Heléna